Tickets
-
Waar kan ik tickets kopen voor rondleidingen
Tickets kun je makkelijk online kopen op deze website of fysiek bij de Maastricht Underground Ticketshop (Luikerweg 80) en de Maastricht Store (Kleine Staat 1). Wij adviseren je om vooraf tickets te kopen, zo heb je een 100% zekerheid dat je kunt deelnemen aan de rondleiding. Telefonisch en via Whatsapp kunnen wij geen tickets reserveren.
-
Moet ik mijn online gekochte e-ticket uitprinten?
De gidsen kunnen ook de QR-code van je ticket scannen op je telefoon. Mits er geen barsten in je scherm zitten en je scherm maximaal helder is. Voor online geboekte privétours is het tonen van het boekingsbewijs voldoende.
-
Ik ben te laat voor een tour/rondleiding, kan ik nog aansluiten?
Alle reguliere rondleidingen starten op tijd en de gids kan helaas niet op je wachten. Heb je een privétour geboekt, dan wacht de gids wel, de rondleiding wordt in dat geval ingekort en zal de eindtijd behouden.
-
Ik heb een ticket gekocht voor de verkeerde datum en of tijdstip, kan ik deze nog omboeken?
Tickets zijn in principe datum en tijd gebonden. Sommige reguliere tickets kunnen echter nog verschoven worden in tijd. Als dit het geval is, kun je dit terugvinden in je bevestigingsmail. Hier staat dan een link waarmee je zelf je tickets kan verplaatsen.
-
Ik heb online tickets geboekt en niet ontvangen.
Controleer of je tickets niet in je spambox terecht zijn gekomen en of je e-mail adres klopt. Zitten ze niet in je spambox en weet je zeker dat de betaling gelukt is, stuur dan een e-mail naar info@maastrichtunderground.nl. Laat ons dan weten op welke datum en voor welke rondleiding je tickets hebt geboekt, dan helpen we je graag verder.
-
Ik heb een voucher, hoe kan ik deze gebruiken?
Je voucher moet nog omgezet worden naar een geldig ticket. Je kunt zelf online je voucher verzilveren op deze pagina.
Of je kunt je voucher verzilveren in de Maastricht Underground Ticketshop (Luikerweg 80). Op je voucher (code) staat tot en met wanneer deze geldig is, deze geldigheidsduur kan helaas niet worden verlengd. -
Ik heb een kortingsbon of kortingscode; hoe kan ik deze gebruiken?
Heb je een fysieke kortingsbon zonder code (bijvoorbeeld een minicard) dan kan deze ook alleen fysiek ingeleverd worden. Dit kan bij de Maastricht Underground Ticket Shop (Luikerweg 80). Heb je een kortingsbon met kortingscode of een losse kortingscode dan kun je deze gebruiken in onze online ticketshop. Vul in het winkelmandje de kortingscode in, de korting wordt automatisch berekend. Dit zie je op het moment van afrekenen. Je kunt je bon ook inleveren bij de Maastricht Underground Ticket Shop (Luikerweg 80).
-
Accepteren jullie cadeaubonnen?
We accepteren onze Maastricht Underground & Explore Maastricht cadeaubon.
-
Is het mogelijk een factuur op naam te ontvangen voor een online boeking?
Voor reguliere / publieke tours is dit niet mogelijk. Voor privétours wel, stuur de bevestigingsemail met de bedrijfsnaam en het adres door naar groups@exploremaastricht.nl, dan maken we dit in orde.
-
Als er nog maar 1 ticket beschikbaar is voor een tour, kunnen er dan toch nog 2 personen mee?
Nee, helaas. Als er op een tour nog maar 1 plek beschikbaar is, is dat echt nog maar voor 1 persoon. Wellicht is er nog plek op een ander tijdstip of andere tour.
-
Welke betaalwijzen zijn er mogelijk?
Wij accepteren bijna alle betaalkaarten (MasterCard, VISA, AMEX, Maestro, VPAY, UnionPay, JCB). Zowel online als ter plekke in de Maastricht Underground Ticketshop (Luikerweg 80).
Per land zijn er online extra betaalopties zoals iDeal in Nederland, Bancontact/Payconic in België en GiroPay in Duitsland.
Advies en route
-
Hoe bereik je de locaties van Explore Maastricht?
Voor de bereikbaarheidsinfo van onze locaties kijk je op Bereikbaarheid | Explore Maastricht
Bezoekersinformatie
-
Waar kan ik gebruik maken van een toilet?
Bij de Maastricht Underground Ticket Shop (locatie Fort Sint Pieter en Grotten Noord) zijn toiletten en een invalidentoilet. Middels de QR-code op je ticket heb je gratis toegang tot de toiletten. Bij de grotten Zonneberg zijn toiletten bij Grand-Café Buitengoed Slavante waarvan je gebruik kunt maken. Bij de locatie Kazematten Waldeck zijn geen toiletten. In de stad zijn diverse openbare toiletten. Meer informatie op Openbare toiletten in Maastricht | Maastricht Bereikbaar.
-
Is er een garderobe of zijn er kluisjes?
In onze Maastricht Underground Ticketshop aan de Luikerweg 80 zijn een beperkt aantal kluisjes aanwezig die tegen betaling gebruikt kunnen worden (43 cm hoog, 24 cm breed en 27,4 cm diep).
Bij al onze andere locaties zijn geen kluisjes of een garderobe aanwezig. -
Mag ik foto’s maken?
Ja er mogen tijdens al onze rondleidingen foto’s gemaakt worden. Deel de mooiste foto’s op onze Facebook of Instagram
-
Gaat een geplande stadswandeling altijd door? Ook bij slecht weer?
Een geplande stadswandeling in de stad gaat altijd door, ook bij slecht weer. Onze gidsen doen hun best om zoveel mogelijk beschutting te zoeken. Een groot gedeelte van de rondleiding zal zich natuurlijk nog steeds buiten afspelen. Bij het Maastricht Visitor Center kunt je een leuke poncho of paraplu kopen.
-
Is het mogelijk de locaties van Maastricht Underground (Fort St. Pieter, Grotten Noord, Grotten Zonneberg en Kazematten) te bezoeken zonder rondleiding met gids?
Dit is helaas niet mogelijk. Zonder professionele gids kun je verdwalen. Het is voor je eigen veiligheid alleen mogelijk om de locaties van Maastricht Underground te bezoeken onder begeleiding van een gids.
-
Honden
Honden zijn niet toegestaan op publieke / reguliere Underground tours, omdat hier ook andere bezoekers bij zijn die mogelijk angstig of allergisch zijn voor honden. Honden zijn wél toegestaan tijdens rondleidingen met een privégids en bij stadswandelingen. Ook zijn hulphonden en kleine honden in een rugzakje, altijd toegestaan.
-
Is Maastricht Underground toegankelijk voor (elektrische) rolstoelen/rollators/kinderwagens?
De Grotten (Noord en Zonneberg) zijn in principe toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Maar, de loopafstand vanaf het verzamelpunt naar de ingang hebben een pittige klim. We raden daarom een elektrische rolstoel aan. Om dezelfde rede raden we het bezoek af met rollator of wandelstok. Kinderwagens zijn geen probleem in de grotten. De Kazematten en Fort St. Pieter zijn niet toegankelijk voor rolstoelen, rollators of kinderwagens vanwege de te belopen trappen. Helaas is het vanwege het monumentale karakter van onze locaties, niet mogelijk om ze toegankelijker te maken.
-
Kan ik ook deelnemen aan een stadswandeling met een rolstoel?
Aan de rondleidingen Historisch Hartje Maastricht en de Explorer Tour kun je deelnemen in een rolstoel. De Hidden Places, Secret Spaces tour en de Highlights tour zijn helaas niet toegankelijk voor een rolstoel. Deze wandelingen zijn ook niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.
-
Waar kan ik iets drinken of eten bij de verschillende locaties?
In onze ticketshop zijn frisdranken, koffie en thee en diverse snacks verkrijgbaar. Vlakbij onze start- en eindlocaties zijn diverse horecazaken waar je terecht kunt voor een drankje, koffie met vlaai, lunch en/of diner. Kom je met een groep dan is vooraf reserveren raadzaam. Bij de Grotten Noord en het Fort Sint Pieter: Brasserie Montenova, Chalet Bergrust, bij de Grotten Zonneberg: Buitengoed Slavante, bij de Kazematten Waldeck: De Tramhalte. In het centrum van Maastricht zijn veel verschillende locaties. Tips kun je vinden op Restaurants in Maastricht | Bezoek Maastricht
Groepen en schoolbezoek
-
Kan ik met een groep deelnemen aan de rondleidingen van Explore Maastricht?
Zelf online je privétour boeken is altijd de voordeligste optie. Maar heb je toch liever een offerte vooraf of wil je een aangepast programma? Neem dan contact op met onze maatwerk afdeling via groups@exploremaastricht.nl of +31 (0)43-3506262.
-
Is Maastricht Underground CJP Cultuurkaartacceptant?
Schoolgroepen kunnen een groepsreservering maken met de CJP cultuurkaart. Je kunt voor het maken van een reservering of voor meer informatie contact opnemen met onze collega’s van Groups via groups@explore-maastricht.nl
Is je vraag niet beantwoord neem dan contact op met info@maastrichtunderground.nl of via onze WhatsApp